top of page
פרסומים נבחרים
פרסומים קודמים
ארכיון
חיפוש תגיות
No tags yet.

דרור דן: "הרגולציה תדרוש קיצור זמני תשלום לספקים"

דרור דן, שותף באינטגריטי (היום מנכ"ל Correcto), יעביר הרצאה על ייעול הניהול הפיננסי בעזרת טכנולוגיה חדשנית בכנס אילת של פורום CFO, המתקיים בתחילת חודש ספטמבר.

בשלוש נקודות עיקריות, כיצד נושא הרצאתך תורם לעשייתם של ה-CFOs?

"קליטת חשבוניות ספקים היא אחת המשימות הגוזלות זמן רב מהצוות העובד תחת ה-CFO. הפתרון שאני מציג בהרצאה, יכול לחסוך זמן עבודה רב מצוות העובדים ולפנות אותם לטיפול במשימות חשובות יותר. הפתרון מציע אוטומציה של משימות סטנדרטיות רבות ומפנה את המשאבים לטיפול מקצועי בחריגים בלבד.

בימים אלו מדברים רבות על רגולציה שמתחילה במגזר הממשלתי וכנראה תהפוך לסטנדרט גם במגזר העסקי, לפיה ארגונים ידרשו לשלם לספקים בזמן קצר יותר באופן משמעותי מהנהוג היום. הפתרון שלנו יכול לתת מענה לעמידה ברגולציה הצפויה. התייעלות תוך שימוש בטכנולוגיה חדשנית ושינוי בתהליכי עבודה במחלקת הכספים, מהווה דוגמה לכלל הארגון בנוגע לאופן בו ניתן להתייעל ולהגדיל את הרווח בארגון לשביעות רצון בעלי המניות".

שתף אותנו ב-case study בנושא, מניסיונך המקצועי

"רבים מלקוחותינו שיישמו את הפתרון המוצע חוו התייעלות של כ-50% במשאבים שנדרשו כדי לטפל בחשבוניות הספקים. כמו כן, פניות הספקים לבירורים בנושא חשבוניות פחתו בצורה דרמטית ושביעות רצונם עלתה באופן משמעותי. ככלל, תהליכים שעדיין תלויים בנייר הם איטיים יותר ולא מנוהלים. המעבר לטיפול ממוכן גם בחשבוניות נייר עשה מהפכה בתהליך הקליטה שלהן. בארץ מספר פרויקטים נמצאים בשלבים שונים של יישום. ניתן לראות בצורה ברורה כי הכנסת הפתרון הטכנולוגי מניעה תהליכי התייעלות נוספים סביב הליך הטיפול בחשבוניות הספקים וכתוצאה מכך התועלת מהכנסת המערכת צפויה לגדול".

לדעתך, מהו הדבר החשוב ביותר בניהול משברים

"משבר בארגון נתפס לעיתים קרובות כמצב כאוטי שיוצר סביבו לחצים רבים הבאים ממקורות שונים בארגון או מחוצה לו. הנהלה ובעלי מניות, עובדים בכל הרמות החוששים מהשפעה על מעמדם או פרנסתם, וספקים החרדים לכספם או לעתידם עקב תלות בלקוח.

אם נתעלם לרגע מאיכות ההחלטות המתקבלות במצב כזה (על כך תמיד יהיו ויכוחים), ישנם שני דברים בעלי חשיבות עליונה אותם צריך לזכור. הראשון, המשבר צריך להיות מנוהל - כל הגורמים, פנימיים וחיצוניים, צריכים לדעת מי מנהל את המשבר, ומנהל המשבר צריך להיות אקטיבי ויוזם ולא רק להגיב לפעולות של אחרים. אי בהירות או חוסר יוזמה יכולים להביא להקצנת עמדות של השותפים למשבר ולהתארכות הטיפול בו. הדבר השני שיש להקפיד עליו הוא כיצד המשבר מנוהל. כאן מילות המפתח הן 'קור רוח ושליטה'. גם אם המשבר קשה ומורכב, חייבים לשדר כלפי חוץ קור רוח ושליטה על מנת להשיג תוצאות טובות יותר".

מהו הטיפ החשוב ביותר שיש לך להעביר לסמנכ"לי הכספים?

"כמנהלי כספים, יש לכם ראייה כוללת של כל הארגון. זאת בניגוד למנהלים אחרים הרואים רק את התחום הספציפי בחברה אותה הם מובילים. נצלו את 'מבט העל' להוביל תהליכי התייעלות בשיתוף עם מנהלים אחרים. זהו מצב של WIN WIN אמיתי, לכם וגם למנהל עמו אתם מובילים שינוי, וכמובן לארגון".

bottom of page